måndag

En sak jag har funderat på efter att ha varit förälder till ett sjukt barn är att allt som görs med mitt barn måste göras på ett visst sätt för att jag ska vara nöjd. Ska det stickas i mitt barn ska EN person göra detta och går inte det ska någon som KAN sticka göra det. När något nytt bestäms ang. behandling av mitt barn anser jag mig att vi som föräldrar alltid ska bli informerade om detta innan något görs. Att komma in på salen där mitt barn ligger och han har nya apparater uppkopplade på sin lilla kropp känns inte okej om jag inte vet om det. (om det nu inte är ett läge där man inte kan vänta med att informera). Om mitt barn äter när han är hungrig och går upp i vikt och är välmående varför finns det då anledning att komentera hur jag ammar mitt barn?
De här veckorna har verkligen fått mig att inse hur otroligt svårt det är att vara förälder till ett sjukt barn, hur otroligt hjälplös man är och framförallt hur viktigt det är att få rätt information vid rätt tillfälle. 

INGEN kommer någonsin mer att få trampa på mig, framför allt inte när det handlar om mitt barn som är den jag ska skydda i all evighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0