tisdag

Har precis varit med min älskade Almond till veterinären som beslutade att han skulle läggas in under veckan för att få utredas ordentligt och få dropp, antibiotika och övervakning. Självklart gjorde det så fruktansvärt ont i mitt hjärta när jag fick fara hem utan honom. Det värsta i allt är att vår Skalman fick avsluta sitt jordeliv för drygt ett år sedan. Det var på samma klinik och i samma rum. Att nu komma dit med en katt och sedan åka därifrån utan katt gjorde jätte ont i hjärtat. Jag vet dock att han inte kommer att lämna oss pga det här och att de tar väl hand om honom. Men det är jobbigt ändå. Han är ju våran bäbis....

I morse var jag och Cecca på BVC med the girls. Trevligt att prata en stund och att få se hur det går till, snart är det vår lille som kommer att få fara dit.

Nu behöver jag "bara" vänta i ca 3,5timmar tills älskling kommer hem. Idag ska jag göra palt till middag men jag är så lat så det blir färdiglagad palt. Har tänkt länge nu att jag ska försöka skriva ner enkla recept i en bok så kanske jag får lite mer inspiration att laga mat. Tycker faktiskt det är riktigt trist att göra mat, iaf att komma på vad man ska äta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0