Ridsport.

Har haft noll inspiration överhuvudtaget. Nu däremot är jag förbannad och känner bara att jag måste skriva av mig. Vad det handlar om kan ni läsa här: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_9944/ImageVaultHandler.aspx

Spontant just nu så struntar jag fullständigt i om Sara Henrietta Bergström Källström är skyldig till otillåten medicinering eller inte. Det är för mig mitt i allt detta helt ointressant. Det som retar mig är hur i hela världen kan det ta så fruktansvärt lång tid att fastställa om hästen haft otillåten substans i blodet? Och att dessutom en sådana stora tävlingsarrangörer kan vara så totalt okompetenta att de inte rengör boxar inför tävling där en häst som behandlats med antiinflamatorisk medicin som i tävlingssammanhang är otilllåten?
Är det i fortsättningen ens möjligt att våga stalla upp sin häst på en anläggning under tävling? Kan man lita på att arrangörerna är kompetenta nog att följa sådana enkla anvisningar som att skura ur en box där det finns risk att medicin finns på väggar, i strö och liknande?

Finns det någon vänlig själ som kan svara på det här är jag mer än tacksam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0